Birim Kalite Politikaları

T.C.
GİRESUN ÜNİVERSİTESİ

          STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI
               KALİTE POLİTİKALARI

Kalite Güvencesi Politikası

Giresun Üniversitesi Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı, yükseköğretim kurumlarında kalite güvencesinin kurumsal kültürün ayrılmaz bir parçası olduğunun bilinciyle; stratejik planlama, performans yönetimi, bütçeleme, iç kontrol, mali hizmetler ve yönetim bilgi sistemleri gibi sorumluluk alanlarında kalite standartlarına uygun süreçler yürütmeyi temel politika olarak benimser.

Başkanlık, üniversitenin stratejik amaç ve hedeflerine ulaşmasını destekleyecek yapısal kararların alınmasında güvenilir veri üretimi ve analizi ile sürece katkı sunar. Kaynakların etkili, ekonomik ve verimli kullanımını önceleyen, hesap verebilirlik ve şeffaflık ilkeleriyle uyumlu bir yönetim anlayışı benimseyerek; tüm faaliyetlerinde kalite güvencesi mekanizmalarını sistematik biçimde uygular. Bu doğrultuda, izleme, değerlendirme ve sürekli iyileştirme süreçlerine bütüncül bir bakış açısıyla yaklaşır ve yenilikçi uygulamaları teşvik eder.

Araştırma ve Geliştirme Politikası

Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı, görev alanındaki tüm faaliyetleri stratejik bir bakış açısıyla ele alarak, araştırma ve geliştirme süreçlerini hem kurumsal gelişimi destekleyecek hem de karar alma süreçlerinin kalitesini artıracak şekilde yapılandırır.

Veriye dayalı yönetim anlayışı çerçevesinde, üniversite genelinde yürütülen planlama, performans ölçümü, mali analiz ve risk yönetimi gibi alanlarda analiz ve değerlendirme araçlarını sürekli olarak geliştirir. Kurumsal ihtiyaçlara uygun olarak özgün modeller oluşturmayı, uygulanan süreçlere yönelik etki analizleri yapmayı, sürdürülebilir ve inovatif stratejiler geliştirmeyi hedefler. İç ve dış paydaşlarla iş birliğine açık bir anlayışla, bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip ederek üniversitenin kurumsal kapasitesinin artırılmasına yönelik Ar-Ge projelerine katkı sunar.

Toplumsal Katkı Politikası

Giresun Üniversitesi Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı, kamu kaynaklarının yönetiminde toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket eder ve üniversitenin toplumsal katkı hedeflerine ulaşmasını destekleyici rol üstlenir.

Kurumsal stratejik planın hazırlanmasından performans programlarının oluşturulmasına, bütçe yönetiminden iç kontrol sistemlerinin kurulmasına kadar olan tüm süreçlerde; toplumsal fayda yaratacak mekanizmaların geliştirilmesini teşvik eder. Yerel, bölgesel, ulusal ve uluslararası düzeyde paydaşlarla kurulacak iş birlikleriyle sürdürülebilir kalkınma hedeflerine katkı sağlamayı, toplumun değişen ihtiyaçlarına duyarlı ve çözüm odaklı politikalar geliştirmeyi ilke edinir. Katılımcı yönetişim anlayışı doğrultusunda şeffaflık, açıklık ve hesap verebilirlik çerçevesinde üniversite-toplum etkileşimini güçlendirecek faaliyetlere destek verir.

Yönetim Sistemi Politikası

Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı, kamu mali yönetimi, iç kontrol, muhasebe, bütçeleme, performans programı hazırlama, stratejik planlama ve raporlama gibi temel görev alanlarını kapsayan tüm süreçlerde etkin, şeffaf ve hesap verebilir bir yönetim sisteminin kurulması ve işletilmesini temel politika olarak benimser.

Kurumsal kararların alınmasında doğru ve zamanında bilgi akışını sağlayan yönetim bilgi sistemlerinin geliştirilmesi, süreç bazlı analizlerin yapılması ve kurumsal risklerin proaktif biçimde yönetilmesi Başkanlığın yönetim politikalarının temelini oluşturur. Sürekli iyileştirme döngüsünü esas alarak süreçlerde verimliliği artırmayı, kalite standartlarını kurum geneline yaymayı, paydaşların yasal ve meşru beklentilerine uygun hizmet sunmayı hedefler. Ayrıca, kurumsal bilginin güvenliğini ve sürdürülebilirliğini sağlamak adına bilgiye dayalı karar alma kültürünü yaygınlaştırır ve bu kapsamda yenilikçi çözümler üretir.

Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı 

Kalite Komisyonu